Година спілкування "«Ти, Україно, рідна та свята, Ти, Батьківщино, люба , золота»"


 Тема: «Ти, Україно, рідна та свята, Ти, Батьківщино, люба , золота»
(урок для учнів 7 класу)
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу - Україну, державні та символи м. Жовтих Вод;
розвивати пізнавальні інтереси, уміння працювати в групах;
формувати почуття патріотизму та національної свідомості;
виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави, до народу, до звичаїв та культури українців.
Обладнання: презентація,  Конституція України,  запис Державного Гімну України; карта України; записи висловів про Україну, аудіозапис пісні
 А. Князя, штучні квіти, метелики – побажання.

 І. Емоційна та психологічна підготовка учнів до уроку
Учитель. Доброго дня, дорогі діти! Рада бачити вас, усміхнених, щасливих, загорілих. Нехай у кожного не згасає вогник надії на краще майбутнє в нашій незалежній державі.
Бібліотекар: Знову Першовересень покликав нас до школи. Вітаю всіх зі святом! Якою буде наша дорога в новому навчальному році, усе залежить від нас, від наших бажань, старань та прагнень пізнати цей світ, прикрасити його та примножити новими творіннями.
Учитель: День сьогодні особливий, і урок теж буде особливим! Адже вирушаємо ми в дорогу з єдиним бажанням, щоб у кожного в серці жила Батьківщина – мирна, вільна, незалежна, квітуча й щаслива. Пропоную розпочати урок Державним Гімном України.
(Звучить Гімн).
                                         Учень1. Що є в світі наймиліше, як люба родина.
                                                       Що є в світі найдорожче? Наша Україна.
                                                        Всі її поля безкраї та високі гори,
                                                        Всі луги ліси зелені та блакитне море.
                                        Учень2.  Ми пишаємося нею, дуже її любим,       
                                                        Її вроду мальовничу від душі голубим.
                                                        Її мова, її пісня ген по світу лине.
                                                        Наша рідна Україна – світова перлина.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Проблемне завдання
Учитель: Перед вами акровірш. Прочитаймо його і дізнаймося про що в ньому йдеться.
У  всіх  людей  одна  святиня,
Куди
 не  глянь,  де  не  спитай,
Рідніша
 їм  своя  пустиня,
Аніж
 земний   в  чужині  край.
Їм красить
 все  їх  рідний  край.
Нема
 без  кореня  рослини,
А нас,
 людей,  без  Батьківщини.
Бібліотекар: Що для вас значить Україна? (Відповіді дітей)
Учень1. Дорога Батьківщино,
Україно, моя.
Милий край тополиний
І степи і моря.
Учень2.Пісня лине в Карпати
Від південних морів,
Щоб була ти багата
На дочок і синів.
Учень1.В цьому краї зростали
І батьки, і діди,
Рідний край відстояли
Від ганьби і біди.
Учень2.Серце радісно б’ється
У країні батьків,
Хай дитинство сміється,
Лине радісний спів.
(Танок дівчат)
Історичний екскурс:
Учень 1. Історичний день 24 серпня 1991 року було проголошено Днем Незалежності України. Цей день став національним святом нашого народу, а дату ми відзначаємо як державне загальнонародне свято.
Діти читають вірш
Учень 1. Цей день не забути ніколи –
Повсюди в Україні, скрізь
Приніс він довгождану волю,
Він незалежність нам приніс.
І збулася мрія у народу,
Якої він віки волів, -
Учень 2. Відчути смак ковтка свободи,
Піднявшись вгору із колін.
Тож квітни, рідна Україно,
На щастя і на радість всім.
Ти відзначаєш, ненько, нині
Свій день народження в красі.
І. Гребенюк
Учень2. 1 грудня 1991 відбувся всеукраїнський референдум, на якому Акт проголошення незалежності дістав переконливе підтвердження  українського  народу.
Учень 3. 1996 рік. 28 червня Верховна Рада України прийняла Основний Закон - Конституцію України.

ІІІ. Основний зміст уроку.
Робота в групах . Брейн - ринг.
1.Робота з Конституцією.
Бібліотекар: Головний закон нашої країни називається… (відповіді дітей). Тож сьогодні пропоную попрацювати  з Конституцією. Завданням для ваших команд буде віднайти в Конституції України статті, які вказані на екрані. (Статті 52, 53, 49, 65, 27, 20)
(діти працюють, озвучують статті).

2. «Вони прославили нашу державу»
Вчитель. Зараз ми подивимось, як ви знаєте людей, які прославили нашу державу на увесь світ. Вам пропонуються фотографії відомих людей, а ви повинні назвати їх прізвище або ім’я.

3. Робота з картою України.
Бібліотекар. Перед вами карта України. Ваше завдання назвати країни, які межують з територією України.

4. «Запитання – відповідь».
Вчитель: Для кожної групи ми приготували запитання. Зараз дізнаємося, що ви знаєте про нашу країну та місто.
1. Яку назву за Конституцією має наша держава ?
2. Коли було проголошено незалежність України ?
3. Назвіть найвищі посади в нашій країні ?
4. Назвіть прізвище, ім'я, по батькові людей, що обіймають  найвищі посади в
    Україні ?
5. Який державний орган влади в Україні є найвищим законодавчим?
6. Коли було прийнято Конституцію України – Основний Закон, за яким живе
    держава?
7. Що належить до державних символів України?

8. Хто був першим Президентом незалежної  України?
9. Яка вершина є найвищою в Україні ?
10. Які дати в історії України є ювілейними у цьому році ?
11. Скільки областей має Україна ?
12.
Чому наше місто називається Жовтими Водами?
13. В якому році селище Жовта Річка стало містом?
14. Яка скульптурна композиція стала візитівкою нашого міста?
15. Назвіть вулиці міста названі на честь відомих українських письменників?

5. Символіка нашого міста.
Бібліотекар: Яку символіку має наше місто? А чи знаєте ви, що вони означають?
Учень 1: Прапор являє собою прямокутне полотнище із співвідношенням ширини до довжини 2:3. По діагоналі прапор розділено на два поля червоного і синього кольорів.
Червоне поле символізує радянський період в історії міста, з яким пов'язаний розвиток промисловості. На червоному полі знаходиться символічне зображення атома з електронами, що вказує на видобуток й переробку уранової сировини.
Синє поле є символом величі і краси краю та його історичного минулого. В синьому полі розташоване зображення двох перехрещенихшабель срібного кольору.
Нижня хвиляста смуга жовтого кольору символізує історичну перемогу Богдана Хмельницького над поляками у битві на річці Жовта під часНаціонально-визвольної війни 1648-1654 років.
Учень 2: Герб Жовтих Вод — офіційний геральдичний символ міста Жовті ВодиДніпропетровської області. Затверджений 24 лютого 1995р. рiшенням №55 IV сесії міської ради XXII скликання. Автор - П.Чвалко.
На золотому щиті з лазуровою шиповидною базою брунатний камінь, оперезаний трьома червоними електронними орбітами, що символізує промислову основу міста - видобуток уранової сировини. На базі зображені схрещені золоті козацькі шаблі та число 1648, що символізують переможну битву повстанських військ Богдана Хмельницького з польсько-шляхетськими загарбниками в урочищі річки Жовта 16 травня 1648р. Щит увінчаний лазуровою шестернею з золотим написом "Жовті Води".

ІV. Підведення підсумків заняття
Метод «Незакінчене речення»
І група:  Я хочу, щоб в Україні…
ІІ група: Я хочу, щоб у Жовтих Водах…
ІІІ група: Я хочу, щоб у моїй родині…

Учитель. Наші земляки мріють про краще майбутнє. Своєю працею, вчинками та особистим прикладом доводили і доводять нам, що кожен повинен бути творцем свого щастя. Цю думку підтверджує й Ліна Костенко:
Нам треба жити кожним днем,
Не ждать омріяної дати.
Горіть сьогоднішнім вогнем,
Бо «потім» може й не настати.

Бібліотекар: Тож повірмо в себе, у свої сили, у свою щасливу зірку. І живімо так, щоб зорі, дивлячись на нас, посміхалися і плакали тільки сльозами радості… Нехай у наших душах завжди буде світло, затишно й тепло. Спробуємо?...

Коментарі